Mogelijkheden

Onderhoud gebouwen

Welk onderhoud is noodzakelijk? Zijn er MJOP's? Wat zijn de kosten en hoe lang is de doorlooptijd? Zijn er tijdelijke voorzieningen nodig? Valk facilitair management ontzorgt u met een compleet werkpakket aan maatregelen en voorzieningen. Zodat de gebouwen weer voldoen aan wet- en regelgeving nadat het onderhoud is uitgevoerd.

Onderhoudsmanagement gebouwen en voor gebouwgebonden installaties.

 

Met het duurzaam uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden aan uw gebouwen en gebouwgebonden installaties verlengt u de levensduur van deze gebouwen en installaties. Vervangen van delen van installaties gebeurt op basis van wet- en regelgeving, duurzame technologieën en beschikbaar budget. Het schrijven van meerjarige onderhoudsplannen geeft u inzicht in de kosten, toekomstig onderhoud en/of benodigde investeringen.

Projectmanagement

U weet precies hoe u uw facilitaire zaken wilt aanpakken. Tijd is echter een schaars goed! Doe dan een beroep op ons projectmanagement. In nauwe samenwerking met u zorgen wij voor een degelijke implementatie van (een deel van) uw facilitair beleid. Valk facilitair management werkt duurzaam, grondig en effectief. Aarzel niet om meer informatie in te winnen. Wij vertellen u graag meer over deze unieke dienst.

Overige diensten

U kunt bij Valk facilitaire diensten terecht voor een compleet pakket aan diensten: van analyse tot implementatie binnen alle aspecten van het facilitair bedrijf. Daarom kunt u ook een beroep op ons doen voor:

 

Diensten op afspraak

Valk facilitaire diensten beheerst alle facetten van het facilitair bedrijf. En daarom kunnen wij u daar ook daadwerkelijk bij ondersteunen. Vakkundig en met diensten op maat. Een aantal voorbeelden van onze diensten:

Indeling nieuwbouw

Uw nieuwbouw is gestart. En u weet natuurlijk allang welke afdelingen een plek krijgen in het nieuwe pand. Maar hoe deelt u uw ruimte het beste in? Waar komt de verlichting, de pantry, de copier? En hoe bepaalt u uw huisvestingsconcept? Wat is de optimale indeling zonder dat dit ten koste gaat van uw bedrijfsvoering? En hoe kunt u uw plannen het best communiceren met de medewerkers? Valk facilitair management heeft de antwoorden in huis …

Opzet facilitaire afdeling

Uw bedrijf groeit. Een positief teken. Alleen vindt de behandeling en inkoop van facilitaire zaken door diverse afdelingen plaats. De uitvoering van diensten zijnverspreid over het hele bedrijf. De problemen die daarmee gepaard gaan, groeien de directiesecretaresses inmiddels boven het hoofd. Hoe kunt u dan het beste uw facilitaire zaken organiseren? Valk facilitair management maakt een grondige analyse en adviseert u over de mogelijkheden. In nauw overleg met u implementeren we de nieuwe opzet. Zo haalt u het meest optimale uit uw organisatie.

Analyse werkproces

Uw organisatie is veranderd. De effectiviteit en efficiëntie zijn echter achtergebleven. Hoe komt dat? Een heldere en objectieve analyse van de diensten en de daarbij behorende werkprocessen geeft daarop antwoord. Daarmee is de helft van het werk gewonnen. Om de klus goed af te maken, zijn tevens concrete en bruikbare adviezen nodig. Valk facilitair management staat daarvoor garant. Eventueel in overleg met een soepele implementatie van het advies. Dat scheelt u een kopzorg extra.

Interim management

Soms heeft u tijdelijk ondersteuning nodig van een facilitair manager of bij operationele zaken een facilitair coördinator . Dan wilt u een kundige, gedreven professional die zich snel inwerkt in uw organisatie. Valk facilitair management heeft zijn sporen in interim management ruimschoots verdiend. Door snel, vakkundig, enthousiast en resultaatgericht aan de slag te gaan. Zodat u zeker weet dat uw facilitair management in goede handen is. U gunt zichzelf die geruststelling toch ook? Informeer daarom vrijblijvend naar onze diensten!

Huisvesting

Een belangrijk aspect van facilitair management is uw huisvesting. Want uw huisvesting beïnvloedt direct uw bedrijfsresultaat. Een optimale inrichting van uw bedrijf werkt dan ook efficiënt en effectief. Daarmee bespaart u tijd en geld. Het loont dus altijd de moeite om na te gaan of uw huisvesting en inrichting verbetering kunnen gebruiken. Valk facilitair management zet daarvoor de huisvestings-parameter en bezettingsgraadmeting in. Deze meetmethodes maken een objectieve beoordeling van uw huisvesting mogelijk.

De parameter voor huisvesting bestaat uit ruim 200 criteria. Elk criterium wordt voor uw situatie naar waarde beoordeeld. Zodat u een huisvesting krijgt die net zo goed past als uw meest geliefde kledingstuk. De parameter kan dienst doen om :

  1. Uw eisen en wensen vast te stellen voordat u huisvesting gaat zoeken.
  2. De gevonden huisvesting te toetsen aan uw specifieke situatie.
  3. Uw huidige huisvesting te toetsen, zodat u uw huidige pand doelgerichter kunt gebruiken.

 

Door vooraf een bezettingsgraad van een organisatie en pand te monitoren kunnen toekomstige panden beter worden ingedeeld en ontwikkeld naar de wensen van de klant. Het huidige hybride werken vereist immers meer flexibiliteit van uw organisatie. 

Belangrijk is dat ú de kwaliteitsstandaard bepaalt. Valk facilitair management helpt u bij het opstellen van een degelijk Programma van Eisen. En natuurlijk kunnen wij ook helpen bij de uitvoering van dit programma: van het vinden van een locatie tot het verhuizen van het meubilair. Wij voelen ons bij alle aspecten van huisvesting thuis en informeren u graag uitgebreid over onze unieke huisvestings-parameter.

Leveranciersmanagement

Wij zien in de praktijk dat steeds meer bedrijfseigenaren de waarde van leveranciers gaan inzien en ook steeds meer de samenwerking met leveranciers opzoeken. De ‘traditionele’ inkoop met een eenzijdige focus op de laagste prijs verdwijnt. Deze maakt steeds meer plaats voor de inkoper die op zoek is naar het creëren van waarde in samenwerking met leveranciers (supply chain). De reden van deze grote interesse in leveranciersmanagement is mogelijk de toenemende mate waarin outsourcing plaatsvindt. De invloed van leveranciers op de core business groeit daarmee, waardoor het belang van leveranciersmanagement voor veel bedrijven steeds duidelijker is.

Contractmanagement

Nu de algehele bedrijfsstrategie is terugvertaald naar een inkoopplan dat daar naadloos op aansluit, is het tijd om naar de interne inkooporganisatie te kijken. Wij zien regelmatig dat organisaties heel goed  zijn in inkoop. Zodra het contract is getekend, belandt het echter vaak in een la en wordt er niet of nauwelijks meer naar omgekeken. Dat is zonde. Professioneel ingericht contractmanagement brengt namelijk diverse voordelen met zich mee, zoals significante kostenbesparingen, betere interne en externe communicatie, risicobeheersing en capaciteiten benutting van leveranciers. Mocht u niet de behoefte voelen zelf met contractmanagement aan de slag te gaan -omdat u zich bijvoorbeeld liever op kerntaken focust- dan is er Contractmanagement as a Service. Hiermee ontvangt u naast de vele voordelen, ontzorging op een breed vlak.

Het klinkt allemaal eenvoudig. Het is wel hét geheim van onze aanpak. Valk facilitaire dienstverlening bewijst het elke dag weer: inlevingsvermogen in uw situatie is de sleutel tot succes. In combinatie met onze heldere en duidelijke werkwijze levert dat het beste resultaat op. Wij blijven niet steken bij adviezen, maar geven concrete aanwijzingen voor verbetering. En desgewenst nemen we de uitvoering daarvan voor onze rekening.

 

Zo weet u zeker dat de voorstellen op de allerbeste manier worden geïmplementeerd. Uw organisatie vaart er wel bij. Want een uitgekiend facilitair beleid ondersteunt uw kerntaken optimaal. Zo haalt u het beste uit uw organisatie.

unsplash